نور چگونه بر کارایی و آسایش کارکنان تأثیر می گذارد؟
نورپردازیه که مناسب طراحی و تنظیم می‌شود نه تنها بر کارایی، بلکه بر رفاه و آسایش کارکنان نیز تأثیر بسزایی دارد. جنبه های مختلف نور چه تاثیری بر تجربه کاری روزانه دارد؟ برای یافتن جواب این سوال مطالعه را ادامه دهید.

نور طبیعی، تضمینی برای آسایش بهتر کارمندان:
دسترسی به نور طبیعی نه تنها از نظر زیبایی شناسی تاثیر میگذارد بلکه عاملی کلیدی در رفاه کارکنان است. نور طبیعی به بهبود خلق و خو، افزایش انرژی و تمرکز بهتر کمک می کند. در دفاتر مدرن سعی می شود با طراحی فضاهای کاری با دسترسی به پنجره ها و فضاهای باز، پتانسیل نور روز را به حداکثر برسانند. اگر می‌خواهید نور طبیعی داشته باشید، اما نمی‌توانید به اندازه کافی آن را در محل کار داشته باشید، به سراغ لامپ های ال ای دی بروید.

شدت نور و رنگ: کلید بهره وری
شدت نور نقش کلیدی در کار روزانه دارد. نور کم می تواند منجر به خستگی چشم ها، کاهش تمرکز و اشتباه در هنگام انجام وظایف شود. رنگ نور تاثیر مستقیمی بر جو محل کار دارد. یک رنگ گرم، نزدیک به نور طبیعی، می تواند محیطی دنج و آرامش بخش ایجاد کند و لزوماً برای کار مناسب نیست. نور سرد به نوبه خود تمرکز را بهبود می بخشد اما در طولانی مدت باعث تحریک می شود. یافتن تعادل مناسب بین این دو موضوع برای برآوردن نیازهای متنوع کارکنان بسیار مهم است. بهتر است از لامپ های هوشمند که قابلیت تغییر رنگ دارند استفاده کنید.

یکنواختی نور، کاهش خستگی چشم:
یکنواختی نور بسیار مهم است، به ویژه در هنگام انجام کارهایی که نیاز به دقت دارند. سو سو زدن و کم و زیاد شدن میزان نور و تابش خیره کننده می تواند آزاردهنده باشد، کار را دشوارتر کرده و منجر به وارد شدن فشار اضافی می شوند.
نورپردازی و لامپ مناسب به، به حداقل رساندن این مشکلات و در نتیجه افزایش بهره وری کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که با هیچ انعکاس خورشیدی که از پنجره می آید، آزرده نشوند. همچنین، از نورپردازی هنوز محبوب با لوله های فلورسنت قدیمی خودداری کنید، زیرا به دلیل “نور لرزان” یا، حتی بدتر، سوسو زدن آزاردهنده هنگامی که لامپ فلورسنت شروع به کار می کند، چشم را تحت فشار قرار می دهد. شما می توانید محصولات روشنایی که هنوز محبوب اند را با محصولات مشابه از فناوری LED جایگزین کنید. لامپ های اف پی ال LED به خوبی جایگزین لوله های فلورسنت می شوند، علاوه بر این، می توانید رنگ نور و میزان نور را انتخاب کنید و تا 50000 ساعت دوام می آورند.

شدت نور قابل تنظیم، راحتی کار بیشتر :

انعطاف پذیری برای تنظیم شدت نور به ما کنترل محیط کار را می دهد. تغییر شرایط آب و هوایی، ساعات مختلف روز و ترجیحات فردی مستلزم تطبیق نور با نیازهای شما و کارکنان است. خرید لامپ ال ای دی قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد که محیط را با وظایف و ترجیحات خاص کارمندان تطبیق دهید.

نورپردازی در محیط کار تاثیر بسزایی در کارایی و رفاه کارکنان دارد. درک جنبه های مختلف نور از جمله شدت، رنگ، یکنواختی، دسترسی به نور طبیعی، تنظیم و از بین بردن تابش خیره کننده، به شما امکان ایجاد یک محیط کاری بهینه را می دهد. سرمایه گذاری در نورپردازی مناسب می تواند برای کارکنان و سازمان ها مفید باشد زیرا به ایجاد شرایطی کمک می کند که بهره وری، خلاقیت و رفاه کلی را افزایش میدهد.

تماس بگیرید