المان شهری نوری چیست

خرید المان شهری نوری | نماد شهری یا عنصرهای شهری‌ در طراحی شهر جز اصلی در آن شهر میباشد که به آن المان شهری میگویند. که انواع مختلفی دارد ازجمله: المان نمایشی، بیامی، عملکردی و… اشاره نمود.

المان های نوری مهمترین نوع المان برای شب ها میباشد که برای تامین امنیت استفاده کنندگان از فضا و همچنین زیباسازی شهر ضرروی میباشد. در ادامه به توضیح کامل المان های نوری خواهیم پرداخت. همراهان عزیز جهت خرید انواع المان نوری و همچنین دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید و همچنین دریافت اطلاعات کامل در مورد المان های نوری فرم مشاوره و فروش را پر نمایید و یا با کارشناسان ما در حوزه فروش در ارتباط باشید.

المان نوری در شهر لس آنجلس
نمای بیرونی موزه هنر لس آنجلس-المان نوری

المان شهری

المان شهری یا نماد شهری (Urban Element) با کمک هنر معماری و پیکره‌سازی از ویژگی‌های اشکال و حجم‌ها، استفاده کرده و مفاهیم خاصی را به مخاطب انتقال می‌دهد. یک المان شهری می‌تواند با متریال مختلف (انواع فلز، لامپ های ال ای دی، سنگ مرمر، فایبرگلاس، چوب و بتن و …) به شکل  انسان، حیوان و یا اشیاء یا گل یا برگ یا چتر و …. طراحی شود.

در طراحی المان های نوری باید به فرهنگ و مذهب و آداب و رسوم مردم بومی آن منطقه توجه نمود. نمادهای شهری، سازه‌های یادبود هم نامیده می‌شوند. با ترکیبی هماهنگ، هر فرد بنا‌بر ذهنیت و استنباط خود، با آن ارتباط برقرار‌کرده و مفاهیم پنهانی آن‌را درک خواهد کرد نکته مهم استفاده از نمادهای شهری همیشه برداشت مردم و بینندگان این آثار است. بنابر‌این المان‌های مختلف باید با شناخت و توجه به ویژگی‌های فرهنگی آن شهر و منطقه، طراحی  شوند.

آبستره که نوعی المان میباشد، از شکل و فرم، رنگ و خط، برای خلق این  ترکیب ها استفاده می‌کند و دارای مفهومی گنگ است. به‌طور کلی این محصول، با ایجاد نوعی نماد فرهنگی، باعث بوجود آوردن  هویت یک شهر شده و با تکرار این موارد در ذهن مخاطب، جاودانه خواهند شد و احساس خاصی در ذهن مخاطب به  وجود می آورد. جهت بررسی دقیق و آشنایی کامل با انواع المان شهری با ما همراه باشید.

خرید المان نوری-شهری از کابلچی
المان زیبای موستانگ‌های وحشی مکزیک – آمریکا

المان نوری

المان شهری، هویت و تاریخچه، یادبود و معرف نماد یک شهر و منطقه می‌تواند باشد. علاقه‌مندی به شهر و یا منطقه‌ای خاص، به دلیل زیبایی های آن  است که مخاطبین به چشم دیده‌اند. عابرین، مسافرین و شهروندان، آن مناطق را در ذهن خود با همان سمبل‌ها و المان‌ها یاد می‌کنند. مثلا المان‌های معروف شهری می‌توانند تبدیل به مجسمه‌های کوچکی برای فروش شوند.

 

خرید المان نوری کریسمس
المان نوری کریسمس

المان نوری به دلیل طراحی مدرن، کیفیت بالا و استفاده از تکنولوژی های نورپردازی محبوبیت بالایی در سراسر جهان پیدا کرده است.

این نوع مبلمان شامل تنوعی از المان های نوری می باشد که در فضاهای شهری مانند پارک ها، میدان ها، خیابان ها و محوطه های عمومی استفاده می شوند. این المان های شهری نوری معمولاً شامل ستون های نوری، پایه های نوری، نمایشگرهای LED، پروژکتورها و دیگر وسایل نورپردازی هستند.

کاربرد المان های نوری در کجاست؟

هدف از استفاده از المان های نوری در مبلمان شهری، افزایش ایمنی و امنیت شهروندان در فضاهای عمومی، افزایش زیبایی و جذابیت فضاهای شهری و نیز افزایش کیفیت زندگی شهروندان است. به طور مثال، المان های نوری می توانند به عنوان راهنمایی در تاریکی شب و همچنین به عنوان نمایشگرهای تبلیغاتی در فضاهای شهری استفاده شوند.

مبلمان شهری المانی به دلیل طراحی زیبا، مقاومت در برابر عوامل جوی و سایر شرایط آب و هوایی، کیفیت ساخت بالا و امکانات نورپردازی شهری مناسب، برای شهرداری ها و فضاهای عمومی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

المان نوری محرم (آرتین نوید)

همچنین المان های نوری مناسبتی نیز از پرکاربردترین المان ها میباشد. این المان ها در مناسبت ها مانند محرم، رمضان، سال نو و… نصب میشوند.

مهم ترین ویژگی المان نوری

  • کارایی داشته و برای شهروندان مفید باشد.
  • علاوه‌بر انتقال‌پیام به بیننده زیبایی بصری داشته باشد.
  • طراحی صحیح و درک آسان برای مخاطبین.
  • دسترسی آسان و راحت برای استفاده هر‌چه بهتر شهروندان (در نوع المان عملکردی).
  • باعث افزایش حس سر‌زندگی در شهروندان و فراهم کردن بستری جهت ایجاد محیطی شکوفا و مناسب شود.
  • سازنده نماد باید به ابعاد توجه ویژه‌ای کند، با‌ توجه‌ به فضای محیط نصب این اندازه‌ها را در نظر بگیرد.
خرید المان نوری نوروز از کابلچی
المان نوری نوروز (آرتین نوید)

خرید المان شهری نوری

نور و روشنایی در دنیای امروز ما از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. در گذشته از لامپ‌ها و چراغ‌ها صرفاً جهت ایجاد روشنایی در شب استفاده می‌شد اما امروزه از نور برای نورپردازی و ایجاد المان‌های نوری و زیباسازی و فرهنگ سازی در شهرها استفاده می‌شود. المان نوری مهم‌ترین عنصر در زیباسازی شهرها در شب می‌باشد. از این رو شهرداری‌ها و مسئولین برای تهیه و نصب این المان ها واداشته است.

همراهان عزیز جهت خرید انواع المان شهری نوری و جهت دریافت لیست قیمت محصولات ما و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید فرم مشاوره و فروش را پر نمایید و یا از طریق شماره‌های موجود در سایت با مشاورین ما ارتباط حاصل فرمایید.

تماس بگیرید