درمان با نور قرمز: مزایا، عوارض جانبی و موارد استفاده

درمان با نور قرمز کابلچی

درمان با نور قرمز: مزایا، عوارض جانبی و موارد استفاده
بر اساس تحقیقات فعلی، درمان با نور قرمز ممکن است برای بهبود ظاهر پوست، بهبود زخم، تسکین درد و کنترل درد مفید باشد.

درمان با نور قرمز از کاربرد درمانی انرژی نور در درجه اول برای کمک به بهبود شرایط پوستی و عضلانی مانند بافت اسکار و تاندونیت استفاده می کند. با قرار دادن بدن در معرض نور قرمز با طول موج کم (620 تا 750 نانومتر). درمان با نور قرمز باعث افزایش تولید انرژی در سلول‌ها می‌شود که ممکن است به مزایای سلامتی بی‌شماری منجر شود.

درمان با نور قرمز کابلچی

نور قرمز درمانی چیست؟

نور قرمز درمانی چیست؟ وقتی نوبت به کشف مزایای بالقوه نور قرمز درمانی می رسد، در واقع می توانید از سفرهای فضایی تشکر کنید. در اکتبر 1995، منابع نور قرمز – بخشی از طیف مرئی نور – اولین پرواز شاتل فضایی خود را در دومین مأموریت آزمایشگاه فضایی آزمایشگاه میکروگرانش ایالات متحده (STS-73، کلمبیا) به عنوان بخشی از آزمایش‌ها در رشد گیاهان انجام دادند.

جانیس تی ایلز، محقق درمان با نور قرمز، دکترا، پروفسور دپارتمان علوم زیست پزشکی در دانشگاه ویسکانسین-میلواکی می‌گوید : اینجا بود که فضانوردانی که از اتاق‌های رشد گیاهان مراقبت می‌کردند، متوجه خراش‌های کوچک روی دست‌هایشان شدند که بهبود می یافت. هیچ چیز در فضا درمان نمی‌شود، بنابراین ناسا سال‌ها تحقیق با این چراغ‌ها را برای آزمایش‌های انسانی تأمین مالی کرد.

 

این مطالعات منجر به کشف این شد که درمان با نور قرمز می تواند به عنوان یک نوع داروی نوری مورد استفاده قرار گیرد، برای اهداف سلامتی و درمانی.

نور مرئی به بافت‌های بیولوژیکی مانند سلول‌ها، بافت‌های عضلانی و بافت‌های عصبی نفوذ می‌کند با نور قرمز و مادون قرمز نزدیک (NIR) عمیق‌تر از نور سبز، آبی یا بنفش.

 

کیسی کلی، موسس و مدیر پزشکی Case Integrative Health می‌گوید: با نور قرمز درمانی، ناحیه‌ای از بدن خود را در معرض طول موج خاصی از نور قرمز ساطع شده توسط دستگاهی قرار می‌دهید که می‌تواند از اندازه دستی تا کل بدن متغیر باشد. اساساً، نور قرمز سلول های شما را تحریک می کند تا در سطح بالاتری فعالیت کنند و ترمیم شوند.

نور قرمز درمانی چگونه کار می کند؟

دکتر کلی توضیح می دهد که درمان با نور قرمز با فعال کردن میتوکندری شما یا نیروگاه سلول عمل می کند. با این تقویت مرکز انرژی سلول، سلول‌ها می‌توانند وظایف خود – مانند بهبود و رشد – را با کارایی بیشتری انجام دهند. آن را مانند قهوه صبح خود در نظر بگیرید.نور قرمز درمانی به سلول های شما کمک می کند بیدار شوند و وظیفه بهبود را بهتر انجام دهند!

درمان با نور قرمز و سایر روش‌های نوری سطح پایین از پدیده‌ای به نام فوتوبیومدولاسیون (photobiomodulation) بهره می‌برند که نحوه فعال شدن اجزای مختلف سلول‌های ما یا پاسخ به طول‌موج‌های مختلف نور است.

برای توضیح بیشتر این اثربخشی، میتوان به نحوه عملکرد نور قرمز با دستگاه‌های سنتی پوست، مانند لیزر و نور پالسی شدید (IPL) اشاره نمود.

لیزر باعث آسیب کنترل‌شده به پوست می‌شود و باعث ایجاد یک واکنش التهابی برای کاهش چین و چروک و کاهش قرمزی می‌شود. برعکس، درمان با نور قرمز باعث آسیب به پوست نمی شود. به این معنی که اثرات مثبت بدون ناراحتی، زمان بهبودی و تورم واکنشی احتمالی لیزرهای سنتی مشاهده می شود.

به عبارت دیگر، در حالی که درمان با نور قرمز می تواند تا 6 میلی متر زیر سطح پوست نفوذ کند، لازم نیست برای تقویت فعالیت سلولی آسیبی به سلول زد.

در حالی که مطالعات امیدوارکننده ای وجود دارد که اثربخشی درمان با نور قرمز را نشان می دهد، تحقیقات بیشتری برای تعیین کامل مزایای بالقوه آن ضروری است. با این حال، در حال حاضر با موفقیت در بسیاری از محیط های بالینی مختلف استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، از جمله مزایای بالقوه، عوارض جانبی و نحوه استفاده از نور قرمز درمانی، در این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای بالقوه درمان با نور قرمز

استفاده ها و مزایای بالقوه زیادی از نور قرمز درمانی وجود دارد.

با این حال، به گفته Elaine F. Kung، MD، بنیانگذار درماتولوژی Future Bright در نیویورک و استادیار بالینی در کالج پزشکی Weill-Cornell، مهم است که به بدانید که بسیاری از مطالعات منتشر شده با استفاده از نور قرمز به عنوان درمان اغلب روی افراد کمی انجام شده است. (کمتر از 30 نفر، حیوان یا آزمایشگاهی). در نتیجه، اکثر متخصصان پزشکی موافق هستند که تحقیقات با کیفیت بیشتری با شرکت کنندگان انسانی بیشتری مورد نیاز است.

اگرچه نتایج علمی اولیه بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد. در اینجا برخی از پتانسیل های درمان با نور قرمز را نشان می دهند.

بهبود شرایط پوست و مو

استفاده از نور برای تاثیرگذاری بر تغییرات مثبت پوست موضوع جدیدی نیست. که در واقع، متخصصان پوست از طول موج‌های مختلف نور در درمان‌ها برای بیش از 50 سال استفاده کرده‌اند.

با در نظر گرفتن این موضوع، یکی از رایج ترین مزایای استفاده از نور قرمز، بهبود پوست است. برای رفع علائم پیری و آسیب‌های پوستی، مانند خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های پیری با تحریک تولید کلاژن استفاده شده است.

شاید بارزترین مزیت درمان با نور قرمز بهبود کیفیت و بافت پوست باشد.

در اینجا برخی از کاربردهای بالقوه نور قرمز را بیان خواهیم کرد.

خطوط ظریف و چین و چروک

یک مطالعه در سال 2020 در مجله داروها و پوست نشان داد که فتوتراپی با دیود ساطع کننده نور (LED) ممکن است در درمان پیری پوست موثر باشد. با نور قرمز درمانی که نویدبخش اثرات مثبت جوانسازی پوست با تقویت فیبروبلاست‌ها است که کلاژن و … به نوبه خود به پوست ساختار، استحکام و خاصیت ارتجاعی می بخشد.

آکنه:

نور درمانی برای سال‌ها برای درمان آکنه، به‌ویژه همراه با داروها و درمان‌هایی که برای افزایش جذب نور انجام می‌شود، استفاده می‌شود. بر این اساس، درمان با نور قرمز به عنوان یک درمان آکنه در حال بررسی است. یک مطالعه کوچک اخیر نشان داد که درمان آکنه با نور قرمز، جوش های خفیف و متوسط ​​را تا 36 درصد کاهش می دهد.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
تماس بگیرید